Tuesday, July 19, 2011

Walimah Ecah n Fauzan..

Manusia merancang, berusaha..tapi Allah yang menentukan sesuatu perkara tu akan terjadi ke x...

dalam surah Az-Zariyat, ayat 49, Allah berfirman-"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan agar kamu mengingati (kebesaran Allah)"

kat dunia nie kite dh ade pasangan kite...ade yg dh jumpe..ade yg blum..ade yg dh jumpe tapi xkawin2 lagie...mungkin dia tu pasangan kite..tp mungkin x...ade yg xjumpe2 lagie..kalau xjumpe die kat dunia..mesti kite jumpa die kat sana(akhirat)...

Ecah n Fauzan dah jumpee:)!!

kemarin...17/7/2011..kat umah..aku n ayah...mak mane??...mak tgk cucu di sabah..:P..leave 1 week..

"yah siap dulu deh ayoh" aku minta diri utuk bersiap..
"okay..pastu ayh siap" ayah membalas..

pas aku n ayh dh ready2 nak siap..ayh amik camera masuk dalam beg die..

"eh ayah bawa camera?"aku tanye..
"nnt yah nak bergambar..yah cakap ni classmate yah pecah rekod kawin dulu"..aku tersengeeh sambil "okay ayah..hehe..alhamdulillah ayah ingatkan..yah xingat dh camera tu"...
kat dalam kerete aku rase mcm excited sangat2 nak samp umah ecah...

1)xsabar nak tgk ecah n fauzan pakai baju pengantin..hehe
2)jumpe kawan2 yg dh lame xjumpee!!..

kat dalam krete aku cakap kat ayah.."ayah..xpo(xpe) ko(ke) nak duk lamo skik kat umah ecah?"...ayah balas.."xpo...take ur time..pandai2lah ayh bawa diri nnt borak2 ngan p.cik2 kat sana nnt"..hehehe...aku tersenyum lebaar...bolehlaa aku amik gambar borak lame2 skit...;)

after within 2 hours...samp umah ecah..kat tepi jalan...tengok krete yg banyak...parking pun agak susah nak cari...then..last2 ade jugak Allah nak bg yg bawah pokok punye..alhamdulillah..sejuk krete...kami datang mase peak time..org nak makan pun kene beratur..nampak sangat kenduri tgh ramai org dtg...

aku n ayah jalan menuju ke rumah ecah...ade sorang p.cik menyapa "Assalamualaikum!!"...ayh aku menjawab "waalaikummusalam"..p.cik tu jawab "saye ayahnya pengantin"...aku jawab.."ya Allah minta maaf p.cik xnampak tadi"...pastu..p.cik jawab.."xpe..sila2 masuk"....hehehe...aku hampir xkenal ayah ecah...smart skit kot nampak ngan baju melayu n songkok kat atas kepala...

dah masuk...ayh aku mase tu lapar..terus beratur untuk makan...sebelum aku naik kat atas mata aku melilau jugak cari mane2 classmate aku nie..tadi pija ade msg dh..die dh sampai...cari punye cari.."piaaaaaaaaaa!!"...aku toleeh..."eh koraaang!!!..dah lame sampai??.."..ira jawab.."lame dh pia"..aku tanye diorg "mane ecah?"..zila jawab.."ade kat atas tu..gilah naik..hadiah letak kat tepi dinding"...aku balas.."ok zila..naik dulu.."

hehe..nak citer smue mmg mcm novellah plak..seronok sangat semalam sbb tengok kawan dah selamat diijab kabulkan...mmg ecah n fauzan nampak cute sangaaaat!!!!....kenduri pun nampak berjalan ngan elok..ramai org datang...makanan pun sodap2 smue nyo eh..hehehe...ayh siap puji bubur kacang..aku xsempat nak merasa.....tapi rase mcm xpuas je jumpe kawan2...rase kejap sangat...

kawan2 pun ramai yg datang..even xsmue..tapi dapat jugaklah lepaskan rindu nie..hehe...

lastly..kene minta diri jugak ngan ecah...risau ayah boring tunggu..lepas gambar sakan smue...salam ngan ecah n smue..aku pun balik ngan ayh....

hehe..sebelum balik..mase salam2 aku sempat pesan kat fauzan..."fauzan..jage ecah elok2...sayang die tau.."..fauzan tersengeh je...

k..ucapan yg slalu orang ucapkan n orang doakan..."barakallahu fikum...smg fauzan n ecah saling mengasihi hingga ke syurga..dikurniakan anak yg soleh n solehah..."...


smg Allah permudahkan ecah n fauzan untuk menempuhi dunia baru as husband n wife..

No comments:

Post a Comment